Ważnym elementem, który należy zrobić przed jakimkolwiek wdrożeniem, zmianą lub zaniechaniem jest ANALIZA. Nie musi ona składać się ze 100 kartek i obejmować wszystkiego i wszystko co uczyliśmy się na Studiach. Ale musi zawierać przynajmniej kilka zasad które przyczynią się do podjęcia dalszych decyzji.
- Planujemy wprowadzić nowe oprogramowanie w firmie,
- Zastanawiamy się nad wejściem na nowe rynki
- Chcemy wykorzystać Internet do promocji lub sprzedaży
- Wprowadzamy nową lub modernizujemy sieć komputerową
- Mamy coraz więcej danych i myślimy jak je składować
- Likwidujemy luki bezpieczeństwa systemów i sieci
- Organizujemy kampanię produktową
- Integrujemy lub zmieniamy system informatyczny
i wiele wiele innych czynności które robimy musimy przemyśleć i przeanalizować !
Dla wielu czytelników mój post jest naturalną czynnością, ale wiele osób niestety często chce iść na skróty zapominając, że często wydanie paru groszy może zaoszczędzić nam czas i pieniądze przy zmianach, zaniechaniu czy wdrażaniu nowych rozwiązań informatycznych,
Warto zatem przygotować własnym sumptem lub zaangażować profesjonalistów do tego by wykonać prostą analizę na podstawie metodyk które dziś są powszechnie znane :)
A jak mamy analizę to mamy jeszcze jeden etap działania przed uruchomieniem pełnej inwestycji o którym wkrótce ... :)
Komentarze