Przejdź do głównej zawartości

2004 - 2010 - Co dalej z Wielkopolską ?

6 lat minęło od powstania pod przewodnictwem prof. Cellarego Strategii e-Wielkopolska. W czwartek na Konferencji Wir Wielkopolska, jednym z głównych pytań zadawanych przez uczestników była kwestia - co przez ten czas zrealizowaliśmy ?

Na pewno powstał Departament Społeczeństwa Informacyjnego, którego zasługą może być powstanie Planu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego na lata 2007-2013. Niestety po 2,5 roku DSI przestało istnieć a plany województwa skoncentrowały się na Sieci Szerokopasmowej.

Czy aby rozwinąć Społeczeństwo Informacyjne wystarczy jedna jego noga ? Sieć szerokopasmowa to nie wszystko. Należy przy tym patrzeć na casus KPSI - Kujawsko-Pomorskiej Sieci Informatycznej. Aby kabelki się sprawdziły musi być świadomość z jej korzystania oraz dane które będą przez nią przepływać.
Trzy nogi rozwijane równomiernie dadzą szanse dla powodzenia całej akcji i zrealizowania Strategii e-Wielkopolska.

Czy aby jednak władze województwa o tym nie zapomniały ? Cieszę się, że mimo, iż w działaniu 2.7 WRPO nie znalazły się fundusze na inne projektu niż sieć, to w innych działaniach województwo wspiera SI np. dofinansowując System Informacji Turystycznej wraz z siecią Infokiosków. Byle nie był to rodzynek i pojedynczy przypadek działania. Zachęcam do przejrzenia Planu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego - zatwierdzonego przez Zarząd Województwa, gdyż jest to świetne uszczegółowienie wspomnianej już Strategii.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

NAJPIERW ANALIZA - niezależnie czy to zmiana całego systemu czy stworzenie strony internetowej

Ważnym elementem, który należy zrobić przed jakimkolwiek wdrożeniem, zmianą lub zaniechaniem jest ANALIZA . Nie musi ona składać się ze 100 kartek i obejmować wszystkiego i wszystko co uczyliśmy się na Studiach. Ale musi zawierać przynajmniej kilka zasad które przyczynią się do podjęcia dalszych decyzji. Planujemy wprowadzić nowe oprogramowanie w firmie,  Zastanawiamy się nad wejściem na nowe rynki Chcemy wykorzystać Internet do promocji lub sprzedaży Wprowadzamy nową lub modernizujemy sieć komputerową   Mamy coraz więcej danych i myślimy jak je składować Likwidujemy luki bezpieczeństwa systemów i sieci  Organizujemy kampanię produktową Integrujemy  lub zmieniamy system informatyczny i wiele wiele innych czynności które robimy musimy przemyśleć i przeanalizować ! Dla wielu czytelników mój post jest naturalną czynnością, ale wiele osób niestety często chce iść na skróty zapominając, że często wydanie paru groszy może zaoszczędzić nam czas i pieniądze przy zmianach,

Big Data czyli wielkie dane i wielkie wyzwanie

Big Cyc, Big Brother, wszystko musi być od razu wielkie :) Ale tak jest, jeśli chodzi o "wielkie dane", które zalewają Internet, Extranet i inne sieci bardziej lub mniej lokalne. Tetra, eksa, peta, zetta a może już jottabajty danych zalegają na farmach serwerowych i nikt nie wie do końca co z tym zrobić. A co powinno się zrobić ? Wszystko zależy od tego jakie dane posiadamy. Dziś większość firm zbiera je po to by w przyszłości mieć historię przy budowie inteligentnych analiz wspierających procesy podejmowania decyzji. Przykład wykorzystywania danych w lotnictwie . Np ceny biletów lotniczych - wpływ na ich zmiany są analizowane na podstawie algorytmów przetwarzających właśnie "wielkie dane". Analizą taką traktowane są dane mające wpływ - jak historia sprzedaży i kupna, imprezy i święta, uroczystości, zachowania cen u konkurencji, założenia pogodowe i tak dalej i tak dalej. Im lepszy algorytm tym lepsze szanse sprzedażowe oraz zysk. Łatwo jest chyba przew

Wspólny Bilet - dobre bo polskie

Miło przeczytać że projekt który był realizowany w obszarze programistycznym przez nasz zespół zdobył nagrodę Polskiego Radia. Gratuluję jeszcze raz wszystkim koleżankom i kolegom którzy w ciągu ostatnich dwóch lat budowali ten system informatyczny, który do najprostszych nie należał. Ta nagroda jest również dla was ! https://newsa.pl/przyznano-nagrody-w-konkursie-quot-lubi-bo-polskie-quot-