Wiele firm "zdrzemnęło" się w ostatnim czasie w kwestiach oprogramowania i gier: Microstoft, Intel, Electronics Arts. Te firmy królowały na rynku systemów i oprogramowania oraz gier przez długi czas. Aż trudno uwierzyć, że możemy nazwać go rynkiem "zaściankowym" czy konserwatywnym. Nastał okres nowych rozwiązań i nowych trendów. Sieć internetowa zmieniła podejście, powstały gry i oprogramowanie w tzw. chmurze (cloud computing) wykorzystujące social media, a wszystko byśmy byli jak najbardziej mobilni.
Największe serwery ma dziś Google czy Facebook, Microsoft inwestuje spore pieniążki w internetowy dział, ale przynosi on ponad 2 mld dolarów straty rocznie (za Computerword). Intel ogłasza nagle, że "cloud computing" jest przyszłością i oni mają receptę na rozwój tego nowoczesnego trendu. Chyba Panowie trochę przespali rozwój sieci i systemów tworzonych w chmirze, niezależnie czy mówimy tu o rozwiązaniach dla osób prywatnych czy dla dużych korporacji. Owszem, na pewno znajdą sobie jakąś niszę, ale próba utrzymania dotychczasowego monopolu na szczęście nie ma realnych szans.
http://www.idg.pl/news/363570/Intel.przedstawia.wizje.Cloud.2015.i.koalicje.na.rzecz.budowy.otwartej.chmury.html
Największe serwery ma dziś Google czy Facebook, Microsoft inwestuje spore pieniążki w internetowy dział, ale przynosi on ponad 2 mld dolarów straty rocznie (za Computerword). Intel ogłasza nagle, że "cloud computing" jest przyszłością i oni mają receptę na rozwój tego nowoczesnego trendu. Chyba Panowie trochę przespali rozwój sieci i systemów tworzonych w chmirze, niezależnie czy mówimy tu o rozwiązaniach dla osób prywatnych czy dla dużych korporacji. Owszem, na pewno znajdą sobie jakąś niszę, ale próba utrzymania dotychczasowego monopolu na szczęście nie ma realnych szans.
http://www.idg.pl/news/363570/Intel.przedstawia.wizje.Cloud.2015.i.koalicje.na.rzecz.budowy.otwartej.chmury.html
Komentarze